Az advent heteiben YuMi, az együttműködő kétkarú robot gyakran feltűnik majd a svéd televízióban. A Media Markt ugyanis YuMit választotta karácsonyi kampánya reklámarcának, hogy felkeltse a vásárlói figyelmét. Karácsony előtt több olyan reklámfilmet is műsorra tűznek, amelyekben YuMi karácsonyi ajándékokat fog csomagolni.
A filmszereplésen túl, YuMi Karácsony előtt a svédországi Média Markt 18 üzletében is megjelenik, hogy becsomagolja a vásárlók ajándékait.
„Az ajándékok becsomagolásában segédkező YuMi-t azért választottuk a reklámkampány főszereplőjének, hogy vásárlóink számára emlékezetes legyen, hogy nálunk vásároltak. A robot szerepeltetése arra is kiváló alkalmat teremt, hogy bemutassuk, mit tudnak a legújabb generációs robotok.” – mondja Mia Lund Hanusek, a svédországi Media Markt marketing igazgatója.
YuMi, melynek neve a „you” and „me”, a te és én szavakból jött létre, az ember és a robotok közötti együttműködés többéves kutatómunkájának eredményeit testesíti meg. Az együttműködő kétkarú robot rugalmas kezekkel (megfogó szerkezetekkel) és csúcstechnológiájú robotvezérléssel rendelkezik. A robotot apró alkatrészek összeszereléséhez fejlesztették ki. Beépített biztonsági jellemzőinek köszönhetően a robot érzékelni tudja, ha neki ütközik valaminek, vagy valami az útjába kerül, ezért biztonsági kerítés nélkül is üzemeltethető.
„YuMi-val az együttműködő robotok új korszaka veszi kezdetét, egy olyan korszak, amelyben emberek és robotok együtt dolgoznak ugyanazon a feladaton” – mondja Joakim Rosenqvist, az ABB Robotika értékesítési igazgatója. “Nagyszerű érzés, hogy a legújabb technológiai fejlesztéseinkkel magunk is formálhatjuk ezt az új korszakot, és a Media Markttal karöltve bemutathatjuk a korszak egyik előfutárát, YuMi-t.”