Gépagy blog

Gépagy blog

Elektromos autóra váltottunk, majd vissza

2014. október 16. - fulopmiklos

Az ABB jóvoltából lehetőségünk nyílt a Nissan tisztán elektromos hajtású autójának, a Leaf-nek a kipróbálásra, amellyel kapcsolatban vegyes kép alakult ki bennünk. Hiába az autó számos előnye és az elektromos autózás páratlan élménye, a magyar rögvalóságban a villanyautók robbanásszerű elterjedése egyelőre utópisztikus elképzelés.

Nissan Leaf gepagy blog 1.jpg

Kétségtelen tény ugyanakkor, hogy a több napos tesztünk alatt csupa kíváncsi tekintettel, érdeklődő emberrel találkoztunk, tehát kijelenthető, hogy feltűnően nagy nyitottsággal állunk az elektromos autózás kérdéséhez. Nyilván ha a minden konkrétummal megismerkedünk, akkor már kissé árnyaltabb a kép.

Nyugodtan kijelenthetjük az autóval való ismerkedés szerelmet hozott az első, közösen megtett métereken, ám néhány nap múltán, a korlátokkal való szembesülés után azért fakult a rajongás. Az autó amolyan bejárós, ingázós célra lehet megfelelő, azonban ha a gépkocsi magas árát vesszük - amely duplája egy hasonló benzines- vagy dízelmotorosnak -, plusz a folyamatos töltéskényszer jelentette korlátot hozzá adjuk, hamar rájövünk, hogy drága és kompromisszumokkal terhelt hobbi a villanyautózás.

Nissan Leaf gepagy blog.jpg

Az autó technikai paramétereit már sokan leírták és a kipróbált modellnél is elérhető már újabb Leaf verzió a Nissan palettáján, így az autós magazinokban megszokott teszt formától eltekintünk. Viszont elég jól jellemzi a hazai realitásokat az a hirdetés, amely a hasznaltauto.hu oldalon több mint féléve megtalálható. Ebben egy 2013 áprilisi, 7500 km-t futott Leaf-et kínálnak 7,8 millió forintért. A tulajdonos elmondta, hogy a család tagjai héba-hóba vásárolni elmennek vele, de mindenki inkább hagyományos meghajtású autót használ. Fél év alatt volt néhány telefonos érdeklődő, de megnézni senki nem nézte meg a hirdetett Nissant.

Hány e-kút van ma Magyarországon?

Arra vonatkozóan, hogy hazánkban jelenleg mennyi a töltőállomások száma, és azok hol helyezkednek el, nincs pontos és könnyen elérhető információ. Az ELMŰ 29 töltőpontot telepített Budapesten, Miskolcon kettőt, és Sopronban 1-et, ezen kívül a Magyar Villamos Műveknek és az E.On Hungária Zrt.-nek vannak töltőállomásaik.

Az e-autók tömeges elterjedését jelentő áttörést az autók „olcsósodása” és a hatótávolságuk növelése hozhatna, amely elsősorban az akkumulátortechnika fejlődésétől várható. Összességében kijelenthető, hogy nagyon hosszú, talán évtizedes út el előttünk, amíg Magyarországon egy új autó vásárlásakor reálisan számításba jöhet egy elektromos autó.

A bejegyzés trackback címe:

https://gepagy.blog.hu/api/trackback/id/tr416795303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása