Gépagy blog

Gépagy blog

Variációk halálos áramütésre

2015. október 27. - fulopmiklos

A Villanyszerelők Lapjának honlapján találtuk azt a válogatást, amely 1931-ből származó illusztrációkkal elektromos eredetű baleseteket mutat be igen széles palettán.

aramutes.jpg

Természetes, hogy a ’30-as években még teljesen mást jelentett a biztonság fogalma a villamosított háztartások területén. A hiányzó vagy korlátozottan rendelkezésre álló védelmi készülékek miatt sokkal nagyobb veszélyforrás volt az elektromos áram a háztartásokban, mint napjainkban. 

A mai szemmel nézve kissé megmosolyogtató vagy épp morbid illusztrációk mögött igazi tragédiák húzódtak meg, mert a példákat a való életből vették.

halalos-aramutes-2.jpg

halalos-aramutes-1.jpg

halalos-aramutes-6.jpg

halalos-aramutes-7.jpg

halalos-aramutes-5.jpg

halalos-aramutes-4.jpg

halalos-aramutes-3.jpg

halalos-aramutes-8.jpg

További korabeli képek a VL oldalán találhatók.

A bejegyzés trackback címe:

https://gepagy.blog.hu/api/trackback/id/tr868025892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Babette anyó húsdarálója 2015.10.27. 17:28:40

A brúzolás speciel nem működik, a gyerek szájába meg mi a taknyot tolnak bele?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.27. 18:03:52

@Babette anyó húsdarálója:

Okoska, miért ne működne? Feltéve, hogy nincs túl messz a afütyitől a vezeték.

Kipróbálnád?

Baszki, nincs már mit ellopni... 2015.10.27. 18:48:09

@Babette anyó húsdarálója:

No, miért is nem...?

Szivattunk már meg kutyát "brúzolással". Nefé´ többször nem "brúzolt" ahova nem szabadott...

egysmás 2015.10.27. 19:56:05

a hugyozós cucchoz egy fürdős négernek sincs elég hosszú fasza.

Ha az működne, ködben leállna a áramszolgáltatás, mert földelné Paksot.

Babette anyó húsdarálója 2015.10.27. 20:10:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Neked meg a többi agyhalottnak. Mert megszakad a sugár, és levegőn nem megy át a delej. Falra erősített lapnál még van rá esély ha nagyon közel van, de a híd mint írják, még a hosszúfarkú négernek is túl nagy fogás.

Ha kíváncsi vagy a pontos folyamatra megkeresed a Mythbusters vonakozó részét és megnézheted a full kísérletet.

Örülök, hogy ismét taníthattalak. Bőven van mit tanulnod, csak szólj.

Csak Norris 2015.10.27. 20:59:15

Na akkor a sok okostojásnak:
A hídról valószínü a csórikám 10 vagy 20 kV-os hálózatra pössent.
A 20 kV 30 éve kisfalunkban megölt egy embert úgy, hogy fát vágott, és az nekidölt a vezetéknek. Az levezette az feszkót, és pár méteres körzetben minden szénné égett. Gyerekként csak a fekete füstöt láttam kb 4 km-röl.
Szóval a 20 kV-hoz képest a konnektor csak kellemesen bizserget.

Hivatalosan ha jól tudom, 10 kV 1 cm száraz levegön húz át. 20 kV 2 centin. A páratartalommal ez nö. Ha a párás a levegö, és a pisa 3-4 centis cseppekben megy le, jó eséllyel kialakulhat elektromos ív.

Más: a cégnél is kb. 1-1.5 m-re zárjuk ki az embereket a 10 kV trafótól.

Csak Norris 2015.10.27. 21:00:51

" levegőn nem megy át a delej."

Most megtanultam hogy villám nem létezik.

efi 2015.10.27. 21:03:41

@Babette anyó húsdarálója:
Nem megy át ja. Nyilván azt is hülyék találták ki, hogy nem szabad 2 méternél jobban megközelíteni a 25 kV-os felsővezetéket, hiszen úgysem üt át a levegőn. Vagy mégis?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.27. 21:27:47

Már épp akartam válaszolni, amikor látom, hogy törölték az előző hozzászólásomat, amelyben válaszoltam a Babette picsának. Érdekes, a cenzor az engem sértő kommentjét nem törölte.

Drága blogger, baszd meg a repedt sarkú bárcás kurva jó édesanyádat.

Rowen 2015.10.27. 21:30:17

@Babette anyó húsdarálója: Pár éve egy részegnek mégis sikerült a vasúti felüljárón. Biztos hüjje volt a fizikához és nem szólt, hogy "hé ez nem is így működik...."

ledo76 2015.10.27. 22:12:50

@efi: Na most a biztonsági távolság nem azt jelenti, hogy azon belül agyonüt. A veszélyes megközelítési távolság amúgy is 1,5 m (a gyakorlatban 1.2 m a minimális távolság a max űrszelvény és a legalacsonyabb még feszültség alatt lévő vezeték közt mégsem húz át még nedves időben sem, de azon belül már életveszély). Egyébként tényleg veszélyes a pisilős dolog, de bizonyos távolság fölött valóban túl szakadozott a sugár. Amúgy 31-ben nem volt még 25 kV-os hálózat, sőt szerintem még 16 kV-os sem. Valószínű csak 1100 V-os egyenáramú vasutak léteztek (HÉV), az meg ilyen távolságról tényleg nem veszélyes. A plakát arról szólhatott, hogy ne próbálja ki senki, ha lehet.
@Kovacs Nocraft Jozsefne: @Babette anyó húsdarálója: Jó amikor fogalmatlanok vitatkoznak elektrotechnikáról...

vilagpolgar 2015.10.27. 22:26:18

@Desmond77: A száraz levegő átütési szilárdsága kb. 20kV/cm.

Csak Norris 2015.10.27. 22:41:48

@vilagpolgar: Pontosan nem emlékeztem.

vilagpolgar 2015.10.27. 22:42:50

@Desmond77: Nem baj, a lényegen nem változtat. Nem érdemes a középfeszültséget lepisilni :D

strasszman 2015.10.27. 23:46:59

Egy 2015-ös variáció az áramütésre:---Ez év januárjában vacakolt a központi fűtésem, ami egyébként sosem volt tökéletes a beszerelése óta. Kihívtam a szerelőt, aki igen nagy pénzért csinálta meg azt rosszúl, ugyan tegye már rendbe, mert megfagyunk. Kijött, megállapította, hogy ki kell cserélni a szivattyút, megtette, elkérte az árát és elment. A fütés természetesen nem működött rendesen, gyanítottam, hogy nem jár rendesen körbe a víz. Hát én nekiláttam,vödör, rongyok, csőfogóból kettő, forró víz a csőben, és kiszereltem a szűrőt. És láss csodát, az volt szinte teljesen eltömődve. Kitakarítottam, összeszereltem, megjavult a fűtés, boldog és büszke voltam magamra. Teltek a hónapok, eljött a tavasz és egy hideg este, amikor már csak annyit tettem a kazánra, hogy bemelegítsen egy kicsit a lakást. Hogy ne menjen a szivattyú feleslegesen, a konnektorba raktam egy időkapcsolót, abba meg bedugtam a szivattyú zsinórját , így majd ha leég a tűz, megáll a keringtetés is. Ezek után bevonultam a fürdőszobába, ruha le, beálltam a tusolóba, majd magamra húztam az ajtajait. És ekkor kapcsolódnak a történések a fent cikkhez. Egy szál pöcsben megragadtam a tusolót az egyik kezemmel, a másikkal indítottam a vizet a fejem tetejére. Hát mit mondjak...azt hittem menten ott halok meg úgy rázott ott minden, eldobtam a tusolót a sugárban ömlő melegvízzel együtt, kirángattam az ajtókat és menekültem. Minden rázott a lakásban.... Fázisceruzával jártam körbe, és ami vizes volt vagy fém, minden vezetett. Mi történt? A balfsz fűtésszerelő , akinek a vízszerelés sem ment hibapont nélkül, fordított sorrendben kötötte be a szivattyú három szálát. Nem volt gond egészen addig, amíg meg nem fordult a fázis-nulla iránya...de jött az időkapcsoló és az abba fordítva belenyomott dugó. Ezt a fűtésszerelőt soha többé nem hívom, viszont hívtam helyette egy villanyszerelőt, akivel berakattam egy FI relét és végigföldeltettem mindent a házban, de még a környékén is.

Babette anyó húsdarálója 2015.10.28. 07:51:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Utolsó mondatod tökéletes magyarázat arra, miért csak téged töröltek.

A lényeget meg megírta más, biza van a levegőnek átütési szilárdsága, és erősen távolságfüggő, hogy a delikvenst agyonveri vagy nem. De mintha rémlene, hogy ezt is leírtam, kicsit jobban figyeljetek máskor ordenáré mocskolódás helyett.

fulopmiklos · http://mountainbike.blog.hu 2015.10.28. 08:12:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Kedves kommentelő! Mi egyetlen hozzászólást sem töröltünk, a tiédet sem. Mi szeretjük ha telehányjátok az oldalunkat mindenféle mocsokkal. Látod, még ezt a roppant intelligens hozzászólásod is itt hagyjuk, legyen ez a te szégyened.
süti beállítások módosítása