Dartford Creek torkolatának mindkét oldalán két húszméteres betontorony áll ki a földből. Ez az Egyesült Királyság Környezetvédelmi Intézetének Dartford Barrier árvízvédelmi rendszere az angliai Kentben. A gát a nagyobb Thames Barrier gáttal egyetemben normál esetben zárva van, hogy a Temze árhullámai a torkolaton keresztül ne folyhassanak be a folyóba és ne árasszák el Dartfordot és a környező területeket.
Két, egyenként 30 méter átmérőjű és 160 tonnás acélkapu található a beton tornyok között. Az egyik kaput a függesztő láncok hatalmas guillotine-ként süllyesztik a folyómederbe, hogy megakadályozzák a víz áramlását. Ezután a második kapu lassan ráereszkedik az első tetejére. Ha a rés bezárul, a 160 tonnás acélkapuk akár 10,4 méteres árvíznek is ellenállnak.
A kapuk emelését és süllyesztését direkt hajtású hidraulikus motorok végzik. A meghajtás két 18,5 kW szivattyúból és motorból áll, amelyek mind a szolgálati mind a készenléti funkciót ellátják és 15 perc alatt teljesen felemelik, vagy lesüllyesztik a kaput. Használaton kívül mindkét kapuszerkezet teljesen felemelt, biztonságos pozícióban van, rögzített hidraulikus kilincsszerkezettel. A hajók így akadály nélkül közlekedhetnek a folyón.
Pár évvel ezelőtt az ellenőrző rendszer kezdett elöregedni, így a gát felújításának részeként a hozzá kapcsolódó ellenőrző rendszert is frissítették, ennek során mindkét torony belsejébe új ellenőrző berendezés került, amely a gát nyitását és zárását felügyeli.
Az előrejelzések szerint, az éghajlatváltozás miatt, a kapukat az elkövetkezendő 25 évben átlagosan évi 50 alkalommal kell majd működésbe hozni.