Gépagy blog

Gépagy blog

Akkumulátoros vonatok álltak szolgálatba

2015. február 18. - fulopmiklos

Több, mint 50 éves kihagyás után az akkumulátorral működő vasúti technológia visszatért Nagy-Britanniába, talán a jó öreg dízeleket is kiválthatja.

bombardier_batteries_train1.jpg

Február közepén áll szolgálatba az új jármű, az úgynevezett függetlenül működő elektromos motorvonat, amely Harwich és Manningtree állomások között teljesít szolgálatot a dízelmozdonyok helyett. A mozdonyt a Bombardier gyártja, az üzemeltető pedig az Abellio Greater angol cég. A jármű gyakorlatilag módosított változata a 379 Electrostar mozdonynak, melyet számos vasúti vonalon eredményesen használnak. Az energiaellátásról lítium (vas magnézium) foszfát és forró nátrium-nikkel sót tartalmazó akkumulátorok gondoskodnak.

Az üzemeltető cég ígéretet tett arra, hogy az akkumulátoros mozdonyokkal az elkövetkező öt évben 20 százalékkal csökkentik a vasúti hálózat üzemeltetési költségeit. Ha a tervek és az elképzelések beválnak, a projekt hatására végül az egész vasúti járműflottát akkumulátoros mozdonyok mozgatnák, amelyek a brit vasúti hálózatot csendesebbé és hatékonyabbá tehetnék. Ezen kívül kényelmesebb utazást is garantálnak, hiszen az akkumulátoros mozdonyok sokkal simább üzemeltetést tesznek lehetővé, mint a dízelek.

tn_gb-ipemu-battery_raft_fitted_with_battery_pods_rig_01.jpg

Akkumulátoros mozdonyokat már 100 éve is használtak. Elsősorban a hadiüzemekben volt nagy jelentőségük, ahol a gőzmozdonyok kéménye által kibocsátott szikra könnyen tűzhöz, vagy robbanáshoz vezetett. Ennek elkerülése érdekében vezettek be lúgos akkumulátoros gépeket. 

A bejegyzés trackback címe:

https://gepagy.blog.hu/api/trackback/id/tr917172319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

¿Qué tapas hay? 2015.02.19. 20:01:24

Nem teljesen értem, hogy miféle mozdonyokról van szó a cikkben. A képen látható 379013 a kísérleti akkumulátoros motorvonat. Ezen felül még milyen mozdonyokat akar az Abellio üzembe állítani? (amúgy a járműüzemeltető cég neve Abellio Greater Anglia).

Mit jelent az a mondat, hogy az akkumulátoros mozdonyok simább üzemeltetést tesznek lehetővé mint a dízelek? Egyenletesebb a cash-flow?

Amúgy egy személyszállító franchisee hogyan tudja a HÁLÓZAT üzemeltetését olcsóbbá tenni? A személyforgalmat még csak-csak, no de az infrát?
süti beállítások módosítása