Több, mint 50 éves kihagyás után az akkumulátorral működő vasúti technológia visszatért Nagy-Britanniába, talán a jó öreg dízeleket is kiválthatja.
Február közepén áll szolgálatba az új jármű, az úgynevezett függetlenül működő elektromos motorvonat, amely Harwich és Manningtree állomások között teljesít szolgálatot a dízelmozdonyok helyett. A mozdonyt a Bombardier gyártja, az üzemeltető pedig az Abellio Greater angol cég. A jármű gyakorlatilag módosított változata a 379 Electrostar mozdonynak, melyet számos vasúti vonalon eredményesen használnak. Az energiaellátásról lítium (vas magnézium) foszfát és forró nátrium-nikkel sót tartalmazó akkumulátorok gondoskodnak.
Az üzemeltető cég ígéretet tett arra, hogy az akkumulátoros mozdonyokkal az elkövetkező öt évben 20 százalékkal csökkentik a vasúti hálózat üzemeltetési költségeit. Ha a tervek és az elképzelések beválnak, a projekt hatására végül az egész vasúti járműflottát akkumulátoros mozdonyok mozgatnák, amelyek a brit vasúti hálózatot csendesebbé és hatékonyabbá tehetnék. Ezen kívül kényelmesebb utazást is garantálnak, hiszen az akkumulátoros mozdonyok sokkal simább üzemeltetést tesznek lehetővé, mint a dízelek.
Akkumulátoros mozdonyokat már 100 éve is használtak. Elsősorban a hadiüzemekben volt nagy jelentőségük, ahol a gőzmozdonyok kéménye által kibocsátott szikra könnyen tűzhöz, vagy robbanáshoz vezetett. Ennek elkerülése érdekében vezettek be lúgos akkumulátoros gépeket.