A háromdimenziós, holografikusan vetített, képernyő nélküli képek régóta kedvelt témája a sci-fi filmeknek, gondoljunk csak a Star Warsból az üzenetet hordozó, mindenki kedvenc robotjára, R2-D2-ra.
A 3D-s filmek terén a világméretű sikert James Cameron Avatar című filmje hozta meg, ennek hatására beindult egyfajta érdeklődés a különböző háromdimenziós megjelenési technológiák iránt. Jelenleg a legtöbb 3D-s filmet csak speciális szemüveggel lehet látni, viszont ebben a folyamatosan fejlődő iparágban óriási lehetőségek vannak. Ha csak bevételi oldalról nézzük a folyamatot, 2013-ban a 3D technológia piacának összbevétele csaknem kétszer akkora volt, mint a globális napenergia piac teljesítménye. (Számokban kifejezve ez 9 és félmilliárd dollárt jelent!)
A nanotechnológia fejlődése azonban a holografikus vetített képek területén is meghozni látszik az áttörést. Döntő szerepe van ebben a grafénnek, amely már a rugalmas, hordozható képernyők területén letette névjegyét (okos órák, mobiltelefonok), köszönhetően az anyag lenyűgöző elektronikai és optikai tulajdonságainak, és nagy mechanikai szilárdságának. Viszont a színes, lebegő, szintén grafén alapú 3D kijelző valami egészen más, mint az eddigiek.
A digitális holografikus, lebegő képernyő számos kisebb pixelből áll, amelyek a fénytörés segítségével jelenítik meg a közvetítendő információt. A technika lehetővé teszi a tárgyak élénk és természetes kivetítését, akár 52 fokban is. Jelenleg a kép nem nagyobb, mint 1 cm, de a kutatók szerint a közeljövőben bármekkora méretben megjeleníthető lesz a 3D holografikus kép ezzel a technológiával.